Julprepp

Vi beställer hem all mat nu för tiden. Förr kunde jag inte tänka mig det. Men ska jag vara ärlig så är det rätt skönt att slippa släpa på tunga matkassar. Så det kommer vi nog att göra lite då och då i framtiden också. En del saker skulle man ju vilja göra personligen.  Som att välja julskinka.  Det är en procedur. Även om man ska ha en särskild vikt, så är ju alla olika. Runda eller avlånga? Går den ner i grytan eller inte? Nu kommer nån annan att välja, så det blir en överraskning.  Nu börjar julvarorna dyka upp när man beställer. Nu fick vi tag i juleskum. Inte årets smak med blåbär, men i alla fall. Allt finns inte alltid på lager när man köper. Så jag har börjat julpreppa.  Varje gång vi handlar så beställer jag något vi behöver till jul. Sånt som håller länge. En glasburk senap ena gången. Kanel nästa gång, osv. Så nu har jag ett litet jullager hemma. Julmusten kunde vi inte låta bli, haha.  Men det är ju så gott.  
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jul i juli 2023

Calle och Tintin

Garntomte + kvast = Påskkärring