En månad kvar


 En månad kvar till julafton och vi har tjuvstartat. Ljusstakar och julgardiner finns redan i alla fönster. Och jag har stickat små julvantar att ha som örhängen. Med polkarandigt broderi. Lilla mammas idé. 

Min syster har flyttat från en liten etta till en tvåa och skulle ut och jaga julpynt på loppisar. Då säger moster: jag har lite du kan få. Ta med bärhjälp. Så jag följde med. Min syster fick en gran med belysning, glitter och toppstjärna. Och massor med kulor, alla röda.  Fyra elektriska ljusstakar. Med manschetter. Plus tre kartonger med porslin, broderade dukar och tomtar, tomtar, tomtar. Hon har julafton hemma redan nu. På vägen dit stannade vi till vid stadsmissionens secondhand. Jag skulle inget ha. Nej då. Men vid kassan står något jag inte kan motstå.  Så snart jag packat upp så ska jag visa vad det är. Som ska få hedersplats på julbordet om en månad. Jag längtar redan 😊

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jul i juli 2023

Calle och Tintin

Garntomte + kvast = Påskkärring