Julspaning



Jag skulle på ett vårdbesök i veckan, och det var alldeles nära Ö&B, Rusta och Dollarstore. Så klart att jag måste se hur långt de kommit med julen i butikerna.  Allra helst ville jag ha julklappspapper. Det brukar jag ha ett lager av hemma men det tog slut förra året. Ö&B hade INGENTING juligt. Däremot höll de på att göra plats för julsakerna.  Så vidare till Rusta. Julljusen glimmande längst in i butiken och jag skyndade dit. Men det var bara det än så länge. Ljusstakar och ljusslingor. Första besöket på Dollarstore och de hade börjat. Däremot hade de inte julen på ett och samma ställe, utan här och där. På vägen hittade jag en adventskalender till julhunden och söta tomteluvor till köksstolarna.  Kanske hade jag missat julklappspappret?  Jag frågade men tyvärr, de hade inte hunnit plocka fram det ännu. Men vi har cellofan, sa tjejen glatt. 
Nja, det funkar nog inte så bra till hemliga julklappar. Det är ju GENOMSKINLIGT, hahaha.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jul i juli 2023

Calle och Tintin

Garntomte + kvast = Påskkärring