Julböcker

Veckans tema på #julfredag var julböcker. Och jag som älskar böcker och samlar på julböcker. Dessvärre har jag dubbla rader med böcker i bokhyllan så jag har egentligen inte plats för fler. Så just nu har jag köpstopp på böcker, såvida jag inte hittar nåt på loppis, för då är det ju ett fynd 😁
Eller om jag får i julklapp, som Pernillas julgodis, och Jul med Ernst. Mannerströms julkokbok var ett fynd. Senast jag var på lilla torgets secondhandbutik, i februari, så fanns den där för 30 kr. Och jag blev så glad. Det är en tjock bok med julminnen, julstämning och massor med recept på allt som behövs till ett julbord. 

Men min favoritjulbok är nog denna. 
Jul i Göteborg, om julen i Göteborg med omnejd, från fattigkvarter och herresäten, från förr till nu. Det är ett riktigt praktverk, med julhistorier, recept och vackra bilder.
Det var bara några kvar i en bokhandel och de sålde ut dem för 100 kr styck. 
Och lilla mamma var så snäll och köpte den till mig.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jul i juli 2023

Calle och Tintin

Garntomte + kvast = Påskkärring