Nu har vi jul här i vårt hus!

Hos oss är det tradition att baka en mjuk pepparkaka till 1:a advent. I år hade jag tänkt baka den i bakformen som jag beställt från nordic ware. Och den hann fram i tid. Jag har bara bakat ett riktigt pepparkakshus en gång. Jag brände mig på sockerlagen och huset blev snett och vint. Sen dess har jag alltid sagt att vi inte har plats för ett pepparkakshus. Sanningen är att jag är riktigt dålig på det. Men nu fixade jag ett pepparkakshus lätt som en plätt. Dubbel sats av smeten och ner i en välpenslad och mjölad form. En timme i ugnen så var den klar. Den här fick lite snö i form av florsocker men nästa ska jag pynta med kristyr. Och kanske göra lite mer smet.
Chokladmuffinsen kom inte med på bild eftersom de var uppätna när kameran kom fram 😁

Kommentarer

  1. Vilken underbar form <3 <3

    Maries strålande jul
    https://mariesjulblogg.wordpress.com/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jul i juli 2023

Calle och Tintin

Garntomte + kvast = Påskkärring