Tiden går fort

Jag hade ju tänkt ha en december countdown  och skriva varje dag men dagarna bara rusar på och så märker jag att jag inte skrivit på flera dagar. Men jag får räkna ner flera dagar på en gång. Bästa julminnet från förra året var att det var första julen med den här lille killen, Jack Russel-terriern Zingo. Jag visste inte alls hur han skulle reagera med julpynt och gran och allt, men det visade sig att han älskar det. Allra mest granen, som blev hans hus. Han sov under den, bland julklapparna, och blev helt förtvivlad när vi tog ner den. På tal om granen, så hör den ihop med min favoritjulmusik. När granen kläs så spelar vi alltid Agnetha Fältskog och dottern Lindas julskiva. Det är tradition. Min favorit på den skivan är Nu står jul vid snöig port. Inte den vanligaste jullåten, men mysig.



Bästa julpysslet var nog när jag stickade en tomtetröja till Zingo. Han passade som tomte med lite vitt skägg och allt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jul i juli 2023

Calle och Tintin

Garntomte + kvast = Påskkärring