Dag 1 Här är jag!

Såg en December Countdown hos alicejul.blogg.se och tänkte att jag skulle haka på och köra samma. 
Hoppas att hon tycker det är okej :)
Dag 1 En presentation av mig som beskriver hur jag är som julperson.
Jag heter Camilla och kommer från en släkt där de allra flesta älskar julen. Min mamma brukade alltid göra jularna så fina och mysiga för oss fyra systrar när vi var små. Och nu för tiden hjälps vi åt. 
Jag tänker på julen då och då under året, särskilt om jag ser något som skulle passa fint till årets jul. Det kan vara ett recept, en passande julklapp eller en liten tomte som ingen annan vill ha på en sommarloppis. Varje gång jag är nere i källarförrådet och ser min gamle halmbock så brukar jag hälsa på honom och säga: -Snart, snart är det dags och du ska få komma fram.
Förberedelser börjar jag med till hösten. Det ska städas, putsas fönster, skuras golv och allt i frysen ska ätas upp för att göra plats för mat och bakverk. Sen pyntas det allteftersom. Först adventsljusstakar och stjärnor i alla fönster i veckan före första advent. Sen följer hela den härliga tiden med matlagning, bakning, pyssel och pynt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jul i juli 2023

Calle och Tintin

Garntomte + kvast = Påskkärring