Julen 2018

Oj, vad det har varit fullt upp de senaste dagarna. Dagen före julafton brukar det alltid vara fullt upp, och i år mer en nånsin, eftersom jag inte hunnit med allt jag tänkt göra. Men det gick så bra. Först bakade jag julmustbröd. Det är receptet på julfrallor från Kungsörnen, men jag orkade inte stå och rulla frallor. Det fick bli limpor istället. Det var så gott att jag tror jag kommer att hamstra julmust bara för att ha att baka av, ha ha. 
Sen blev det julgodis och risgrynsgröt och skinkkok.

Zingo fick julpromenader i sin stickade tomtetröja. Nästa tröja han får, ska jag göra ett litet hål upptill så att han  kan ha selen på under tröjan. Annars måste jag ändra storleken på selen hela tiden. Nu pressade jag ner karbinhaken mellan två maskor istället.

Vårat julbord :) Lite av varje, som alla gillar, så man vet att det går åt. 

Här fick man snabba sig att ta en bild innan godiset tog slut ;)
Egentligen gjorde jag fyra sorters godis, mintkyssar, vit polkachoklad, musli + russinchoklad och valnötskola. Kolan blev god men så mjuk att den fick ätas med sked. Nästan som klubbor.
Och det blev mys, klappar, Kalle och Karl-Bertil. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jul i juli 2023

Calle och Tintin

Garntomte + kvast = Påskkärring