Ett litet julmirakel

Igår var vi i Haga och köpte årets marsipangris på Bräutigams. En tradition sen jag var liten. Men då var det på konditoriet på Bräutigams hörne. 
Sen sprang jag in i butiken intill och hoppades på att de skulle ha mammas mugg. Jag hade inte så mycket hopp. Hon fick för flera år sedan en mugg med retromotiv och texten Drink coffee, do stupid things faster with more energy. Den använde hon varenda dag tills för några veckor sedan. Då stod den i diskhon. Inte på diskbänken, för då kunde den falla i golvet.  Hon var alltid rädd om den. Så tog hon ett glas från skåpet ovanför, ett annat föll ner, rakt på muggen. Glaset höll men muggen sprack i två delar. Hon blev så ledsen. Jag har googlat och letat efter en likadan men den var slut överallt.  Men jag visste att butiken Sol och vår hade haft sådana muggar. För fem år sedan. Men det var värt att kolla i alla fall.

Och där var hon! Muggen fanns kvar. Jag trodde inte mina ögon. Mamma kommer att bli så glad. Nu ska den slås in 😁

På hållplatsen såg jag ett stort paket. För fimpar. Haha...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jul i juli 2023

Calle och Tintin

Garntomte + kvast = Påskkärring